понедельник, 15 апреля 2013 г.

Intellektuaalomandi hiilgus ja viletsus



Kui kuulan “Intelektuaalomandi” sõna, siis mõtlen, et tänapäeval on võimalus internetist laadida absoluutselt kõik ja tasuta. Operatsionsüsteemid, muusika, filmid ja programmid, on kõik kättesaadavad internetis piraatluse tõttu. Ma usun sada protsenti, et iga arvutikasutaja on oma elus kasutatud piraatse failid, sest et kõik seda osta tuleb maksta väga palju raha. Tänapäeval mina märkan, et kui soovite arvutit osta, siis arvuti juba tuleb osta installeeritud operatsioonsüsteemiga, mille eest tuleb sda rohkem eurot maksta. Arvan et see on niisugune meetod võideldus  piraatluse vastu.

Arvan, et tänapäeval tarkvara sai liiga kallis ja tarkvara tootlejad peavad alandada hinned, vastlasel juhul piraatlus ei saa vältida. Olen kuulnud et Apple tegi niisugust lahendust, et hakkas müüma muusicat kahe dollari eest oma iTunes marketis. Googlis on oma android market, kus inimesed saavad müüma oma programme väikse summade eest. Arvan et Apple ja Google tegi väga hea lahendust et kaitsta intelektuaalomandi. Teisest küljest ma arvan et 2 dollarid Eesti kodanikule ei ole nii väike summa et raiskata need iga muusika faile eest.

Mui on üks sõber, ta ütles mulle et ta kopeerib internetist mänge,  mängib need ja kui talle meeldib mäng nii palju et ta soovib tänama tarkvara arendajad, ta läheb poodi ja ostab seda mängu. Niisugune on tema intelektuaalomandi edendamine. Mul on ka niisugune mõtte, et filmid ja muusika on suur osa tänapäeva kultuuris ja kui igaüks peak maksma nende eest, siis 95%  muusikat ja filmid konkreetne inimene isegi ei saanud näidata ega kuulata. Pealegi piraatlus on väga hea PR nende autorile.

Комментариев нет:

Отправить комментарий